ponedeljek, 17. september 2007

Študija optične iluzije

Zanimal me je, če se da fotografijo obdelat na tak način, da dobiš vtis, kot da je na sliki majhen modelček nečesa, podobno kot modelčki železnic :) Najprej sem se odpravu raziskovat po internetu in ugotovu, da se temu načinu fotografije oz. efektu reče "Tilt-Shift Photography" :) Ugotovil sem tudi, da se da tak efekt doseči s posebnimi foto objektivi, katerih si pa zaenkrat ne morem prvoščit, oz. jih sploh ne potrebujem, ker sem ugotovil, da se da podoben učinek doseči z obdelavo fotografije v Photoshopu :)

Tako sem za poizkus vzel par fotografij posnetih v Ameriki in poskusil doseči tak učinek z računalniško manipulacijo :) In spodi je rezultat mojih prizadevanj in me zanima, če se vam zdi, da je efekt minimalizma v sliki dosežen ali ne :) Verjetno si boste za boljši pregled nad efektom mogl fotke povečat :) Slike si pa sledijo od moje najljubše, oz. tiste za katero mislm, da je uspela najbolje, do tiste za katero mislm, da je uspela najslabše :)






Ugotovu sm, da lahko tak efekt dosežem s tem, da zameglim ves prostor na sliki, razen glavnega subjekta, za katerega želim, da je v fokusu in razločno viden :) To pa nam oko povleče na sredino slike, zamegljena površina pa tako ustvari iluzije majhnosti predmetov na sliki :) Pač spet ena od optičnih iluzij, ki vizualno prevara naše možgane :) Ampak na žalost se za to vrsto efekta ne da uporabiti katerekoli slike, ampak mora biti na fotografiji glavni subjekt že avtomatično dovolj oddaljen in ne sme zasedati velikega prostora na sliki :) Čeprav bi mogoče komu lahko uspelo tudi to :)

Nekaj o Tilt-Shift fotografiji in primeri Tilt-Shift fotografije, narejene s temu namenjenimi objektivi :) Mislm, da je očitno, da so fotografije, narejene s takšnimi objektivi, toliko bolj kvalitetne in nadrealistične :)

10 komentarjev:

Anonimni pravi ...

una s konji mi je všeč

Kristijan Žontar pravi ...

ne šteje, ker si anonimen/na :) drugač pa sej sm napisu, da so razvrščene od tiste, ki mi je najbl ratala, do tiste, za katero se mi zdi, da ni tok dobr ratala ;) In posledično je tud men tista s konji najbl všeč :) Me pa veseli, da ti je sploh kera všeč ;)

Kristijan Žontar pravi ...

ja, tak je bil namen :) da zgleda, kot da so figurce :) pa mogoče ta še najbolj tko zgleda, ker je najsvetlejša in se mi zdi, da svetlost slike vpliva na miniaturni vtis :)

luv ya 2 ;)

Anonimni pravi ...

Ola,men je pa res najhujša tale urca:)sj upam d jo dubim enga lepga dne;)pozdravček amandica:P

Anonimni pravi ...

ups falila:P

Kristijan Žontar pravi ...

hahaha, falit se prav ne zadet ;) če češ, lahko tvoj komentar prestavm k pravmu postu :) ampak sam če češ :)

za uro pa ni panike, sam bom rabu še mal časa da tole, ki jo zdele delam dokončam :)

aja, internet mi je končno uspel nazaj dobit, kot se je izkazal mi je res mrežno prekurl in sm zdej novo kupu, pa deluva!!! jupiii :) tko da se lahko zdej pričakuje poplavo novih postov :)

lp vsem mojim zvestim bralcem ;)

Anonimni pravi ...

bi prosilja če prestaviš;)hvala

Anonimni pravi ...

Joj ti smajliji tolk jih je da kr učke bolijo ko berem.hehe

Žiga J, pravi ...

A veste,da tokrat pa ne štekam... :0

Kristijan Žontar pravi ...

amanda, bom prestavu, ko bom spet računalnik usposobu ;) načeloma nej bi to blo jutr :)

žiga, ne štekam česa ne štekate :)